utorok 26. februára 2008

Výchova k hodnotám

publikácia Výchova k hodnotám

Spotrebitelia každý deň rozhodujú o tom, či ich spotreba a životný štýl povedie k trvalo udržateľnej spotrebe, alebo k použitiu zdrojov, ktoré by mali zostať pre budúce generácie. Preto spotrebiteľské vzdelávanie potrebné pre prípravu občanov na rolu spotrebiteľov v trhovej ekonomike sa prelína s environmentálnou výchovou a je zároveň výchovou k hodnotám. Spotrebiteľské správanie je každodenným rozhodovaním o výbere tovarov a služieb v ktorom si spotrebiteľ uvedomuje, alebo neuvedomuje jeho dopady na životné prostredie. Hodnoty životného prostredia sú uvedené v jednoduchých príkladoch z každodenného života spotrebiteľa, voľbe jeho životného štýlu a jeho možnostiach prispievať k trvalo udržateľnej spotrebe. V metodickej príručke pre učiteľov matematiky na základnej škole sú pre žiakov vybrané nielen matematické príklady, ale aj praktické rady a konkrétne príklady čo môže spotrebiteľ každý urobiť k trvalo udržateľnej spotrebe. Úlohy sú prehľadne zoradené podľa učebných osnov environmentálnej výchovy a aj podľa tematických celkov učebných osnov matematiky v jednotlivých ročníkoch..

Žiadne komentáre: